Saturday 20 October 2012

Jika aku jatuh hati.. :)



Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya
PadaMu, agar bertambah
Kekuatanku untuk mencintaiMu..

Ya Muhaimin,
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya tertaut
PadaMu agar tidak terjatuh aku
Dalam jurang cinta nafsu..

Ya Rabbana,
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padaNya
Agar tidak berpaling daripada hatiMu..

Ya Rabbul Izzati,
Jika aku rindu,
rindukanlah aku pada
Seseorang yang merindui
Syahid di jalanMu...

Ya Allah,
Jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu
Melebihi indahnya bermunajat
Di sepertiga malam terakhirMu..

Ya Allah,
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
Jangan biarkan aku tertatih
Dan terjatuh dalam perjalanan
Panjang menyeru manusia kepadaMu...

Ya Allah,
Jika kau halalkan aku
Merindui kekasihMu,jangan biarkan
Aku melampaui batas sehingga
melupakan aku pada cinta hakiki dan
Rindu abadi hanya kepadaMu...
Amin..

#Doaku...semoga kita sama-sama
berjaya di dunia dan akhirat...
Berjaya dalam mengharungi segala dugaan
dan cabaran...yang sememangnya menguji kekuatan iman..
kerana tapak iman itulah yang menemukan cinta
yang selama ini telah hilang..


No comments:

Post a Comment